понеділок, 28 серпня 2017 р.

5 клас

Урок 1. Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Інформація, дані, повідомлення.

Основні поняття: інформація, повідомлення, дані
I. Організаційний момент
II. Техніка безпеки. Інструктаж
Пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному класі.




III. Актуалізація знань, отриманих в 4 класі 
Давайте пригадаємо деякі поняття, з якими ми знайомились в 4 класі.
Людина сприймає інформацію про навколишній світ за допомогою органів чуття. Давайте пригадаємо, за допомогою яких. 

Органи чуття: зір, смак, нюх, дотик, слух.

Що таке інформація?
Інформація - це новини, нові факти, нові знання.
Інформація - це відомості про навколишній світ.

Людина отримує інформацію за допомогою повідомлень.

Ми отримуємо повідомлення, коли спілкуємось з іншими людьми, слухаємо музику, дивимося телевізор, розмовляємо по телефону і т. д. Ми зберігаємо повідомлення, коли записуємо в щоденник домашнє завдання, фотографуємось, знімаємо відеофільм. Опрацьовуємо повідомлення, коли розв’язуємо задачу або пишемо переказ.
Що ж таке повідомлення?

Повідомлення - це послідовність сигналів різної природи: звуків, символів, зображень, жестів і т.п.

Наведіть приклади повідомлень!
(на світлофорі зелене світло - йди, червоне - стій, у школі дзвенить дзвінок - готуйся до уроку чи перерви, за вікном іде дощ - візьми парасольку)

Давайте пригадаємо види повідомлень за способом подання: текстові, числові, графічні, звукові, відео, умовні сигнали, комбіновані.
Наведіть приклади.

Приклади.

IV. Виклад нового матеріалу
Сьогодні ми з вами розширимо наші знання новою інформацією. 
Давайте спробуємо відповісти на запитання: "Чи кожне повідомлення несе нам нові факти?" Спробуємо визначити чи несуть для вас наступні повідомлення нову інформацію:
"10+12=22"
"Лінійка до свята 1 вересня 2017-2018 навчального року відбудеться на  майданчику школи о 9.00"
Перше повідомлення не несе для нас нічого нового, тому що не зменшує рівня нашої обізнаності, в другому випадку повідомлення на даний час застарілим . Вважають, що якщо повідомлення не несе інформацію, то воно несе шум.

Повідомлення, яке не підвищує рівень обізнаності, несе шум.

Спробуйте придумати повідомлення, які є шумом.

Зробимо висновок: повідомлення несе шум, якщо воно:
  • містить уже відомі факти;
  • містить неправильні факти, твердження;
  • має зміст, який людина не може зрозуміти.
У темі сьогоднішнього уроку серед перелічених  є поняття даних. Як ви вважаєте, чим дані відрізняються від інформації.

Дані - це повідомлення, які зафіксовані у певному вигляді, зручному для їх зберігання, передавання та опрацювання.

IV. Робота за комп’ютером



V. Гімнастика для очей.
VI. Підведення підсумків уроку.
Домашнє завдання: вивчити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі, виконати вправи
1. Назвіть причини, за яких кожне з наступних повідомлень несе для вас шум:
1. Василь не вивчив урок.
2. 2+7=5
3. Рахунок матчу 5:0
2. Укажіть, які процеси відносяться до зберігання повідомлень, передавання повідомлень, опрацювання. Результати оформіть у вигляді таблиці.

Зберігання  Передавання  Опрацювання  Пошук

телефонна розмова
написання листа
мислення
фотографування
ведення конспекту уроку
надсилання листа
підведенняпідсумків семестру
звернення до пошукової системи
телефонна розмова з другом про домашнє завдання, яке задано за відсутністю учня

Немає коментарів:

Дописати коментар